Facebook

Aktuality

Aktuality - WINGS Team na Facebooku


OffROAD Maraton Drmoul 2022

25.6.2022
OffROAD Maraton Drmoul 2022

Další závod na opačném konci republiky, tentokrát Drmoul, hned vedle Mariánských lázní :-(

 

Naši motorkářům ani čtyřkolkářům se (asi) tak daleko nechtělo, atak nás opět zastupoval pouze Matyáš v juniorech, ale jel perfektně, 1.místo bylo zasloužené.

 

Na startu aut to taky nebylo úplně plná hitparáda, přijela asi jen polovina aut. To ale nic nemění na faktu, že Vitarka jela skvěle, tentokrát žádné dětské nemoci a už ve svém čtvrtém závodě dojela na 1. místě. Velká gratulace, nejen řidičům a navigátorům, ale i všem ostatním, kteří během těch dvou let pomáhali se stavbou.  

  

Bouček si zase vybral kousek smůly, kdy hned po startu praskla přední pružina, kluci museli opravovat a pak už nešlo stíhat bednu. I tak 4. místo je zasloužené, protože celých 5 hodin si odjel Lukáš s Renem sám.

Pavel

 

Výsledky:

VITARA - 1. místo SUPER

BROUK - 4. místo  SUPER

 

VOJTA - MOTO Mistr E2 - nestartoval

LUKÁŠ Koč. - MOTO Mistr E2 - nestartoval

 

SHARON - QUAD Mistr SP - nestartovala

MARTIN - QUAD Mistr SP - nestartoval

 

MATYÁŠ K. - QUAD mladší junioři  - 1. místo - SUPER

 

Fotogalerie Drmoul 2022

Rally Albánie 2022

17.6.2022
Rally Albánie 2022

Covid nám zrušil dvě Afriky, tak jsme zvažovali, jaký závod bychom si v zahraničí zajeli, abychom ten absťák nějak zahnali. Kamarádi nám doporučovali různé závody typu "Baja", krátké offroad rally závody v Evropě. To nás moc nenadchlo, protože jet  přes půl Evropy, odjet si 4 x 70 km kolečko a jet domů. Dostali jsme typ i na delší závody a jedním z nich byly právě Rally Albánia, které se jedou 7 dní, jsou na různých površích a hlavně v dobrém termínu, tak jsme to zkusili.

 

Albánie, potažno jejich automobilová asociace, pořádala letos už 18. ročník. Vše bylo perfektně zorganizované, s podporou Albánského olympijského výboru, města Tirany, ministerstva sportu a dalších komerčních sponzorů. 

 

My jsme jeli jsme pod hlavičkou  Endeavour team, což je náš kamarád Jakub Krofián, hlavní sponzor a iniciátor. My jsme zajišťovali zázemí teamu, Miky jako hlavní manažer se staral o papíry, komunikaci s pořadateli a na místě o naše žaludky a ubytování, já jsem byl navigátor závodního Hiluxe.

 

Naše výprava se skládala ze závodní Toyoty Hilux, která už odjela 5x Afriku, řídil ji Jakub Krofián a má maličkost navigovala. V doprovodném kamionu "Eda", speciál MAN, jeli naši mechanici Zdeněk Homza a Jirka Jirouš. Tentokrát bez našeho tradičního svářeče Mirka. Nahradil ho na zkušenou mladý Kubík, který jel s Mikym "gazíkem" Toyotou LC78.

 

Pro mě jako navigátora to znamenalo naučit se pracovat s Roadbookem, což všichni říkali, že je snadné, ale když jsem to nikdy neviděl, měl jsem z toho trochu vítr. Nejprve jsem se musel seznámit s TerraTripem, jeho obsluhou v autě, to jsme už se Zdenkem zkoušeli v ČR. Pak mě Honza Režný učil práci s roadbookem pomocí PC hry Dakar 2019. To bylo super, tam jsem toho nejvíc pochopil. No a ještě musím poděkovat Tomášovi z konkurenčního teamu "Speed teamu", který mi ukázal fintičky s TerraTripem přímo v Albánii.

 

Závod to byl moc pěkný, Albánská příroda je nádherná, projeli jsme v podstatě celou Albánii, start u moře, pak kopce až 2600m, planiny, údolí, ... Přesuny byly převážně po asfaltu, závod po šotolině, štěrkových cestách, polních a lesních cestách, brody a koryta řek. Užili jsme si vše, bylo jen občas nepříjemné závodit v místech, kde byl hluboký sráz. Pořadatel to měl dobře naplánované tak, po etapě z bivaku do druhého bivaku, jsme v daném místě pak jeli následující den etapu kolem bivaku a tak se doprovod nemusel pořád stěhovat.

 

Střídaly se povrchy, ale i počasí. Jedn den bylo 35 stupnů, další den lilo jak z konve, další den zase 30, pak 31 a další den opět déšť. Tak to bylo celou dobu, rozmanité a obtížné. 

 

Potkali jsme se tam s mnoha kamarády, se kterýma se známe z jiných závodů, převážně z Afriky - Tomáš z Karlem z Speed teamu, JIrka Hrádek z WILD teamu a asi 6 motorkářema. Motorkáři, to byla hlavně banda 22 kluků z ČR a 2 ze SK, kteří jeli pod jednou hlavičkou Czech Beer team a podle toho to taky vypadalo (No beer, no power). Jinak mezi závodníkama bylo nejvíc Albánců, jak perfektní týmy, tak snobárna s leštěnkama. Dále bylo velké zastoupení Maďarů, Italů, Němců a pak týmy ze zbytku Evropy.

 

Z počátku jsme se učili, teda spíš já, nervozita veliká, jak budeme bloudit. Od druhé etapy už to bylo lepší, ve třetí už jsem jel celkem na pohodu a najednou škaredý zvuk a konec. Odešla nám převodovka. Takže zavolat kluky (zrovna řešili závadu na Manovi, nefungoval altík), vyměnit převodovku a do cíle po asfaltu. Stálo nás to 6 hodin penalizace, takže už nešlo závodit o celkové umístění, jen o dílčí úspěchy v etapách. 

 

Pavel

 

Výsledky:

Prolog -  8.místo 

SS1 - 6. místo

SS2 - 6. místo

SS3 - 5. místo 

SS4 - 3. místo

SS5 - nedojeli (převodovka)

SS6 - nedojeli (převodovka)

SS7 - zrušená

SS8 - 1. místo

SS9 - 1. místo

SS10 - 2. místo

SS11 - 3. místo

SS12 - 3. místo

Epilog - 1.místo 

CELKOVÉ - 5. místo ve skupině C1 (upravené speciály)

 

 

Fotogalerie Albánie 2022

OffROAD Maraton OSTRAVA 2022

21.5.2022
OffROAD Maraton OSTRAVA 2022

Opět po 11 letech v Ostravě na Vřesinské strži :-)

 

WINGS team si opět vzal pod svá křídla organizaci závodu a výrobu medajlí. Bylo třeba vyřídit spoustu povolení, sehnat bagr na úpravu trati, traťáky, ... A vše vyšlo jak mělo. Trať byla sice krátká, jen 2,5km, namotaná nahoru a dolů, samá zatáčka, ale myslí, že se nakonec závodníkům líbila. Bylo to zase úplně něco jiného, než se v současnosti jezdí. 

Od startu čtyřkolek, motorek a dětí až do startu auto to jakš takš foukalo, takže na trati bylo alespoň trochu vidět. Prach letěl až do Poruby a na sociálních sítích se psalo o písku ze Sahary :-) Po startu aut foukat přestalo a závodníci už toho moc neviděli. Prach se držel v kotlině závodiště, vystoupal až na úroveň dálnice. Masakr.

Pro vítěze jsme tradičně nachystali vítězné věnce, pro autaře poháry vyrobené z autopístů. Pro motorky a čtyřkolky skleněné medajle, zavěšené na starých moto řetězech.

 

My jsme na staru čtyřkolek opět neměli zastoupení, mrzí nás, že se Sharon ani Martin nezúčastnili. 

 

Motorky nám přinesly obrovskou radost. Vojta sice pomaleji odstartoval, ale brzy dokazoval, kdo je v současnosti králem a dojel si pohodlně na 1.místě. Byl to příjemné sledovat, jak se posunuje ze zadních pozic nahoru. Lukáš jel asi jeden ze svých nejlepších  závodů. Mezi mistry bojoval a skončil na výborném 4.místě.

 

Auta opět měly technické potíže. Vitarce se opět utrhnul motor a kvůli opravě skončila až 3. Kluci ale jeli pěkně, až budou nové tlumiče, budou bojovat opět o první místa.

Broučka, po minulé kolizi se stromem, jsme opravovali ještě den před závodama, opravovaný přední kardan nevydržel, kluci jezdili jen na zadek a kombinace silného motoru a prudkých výjezdu znamenala zkroucení i zadní nápravy a to byl konec závodu.

 

Pavel

 

Výsledky:

VITARA - 3. místo 

BROUK - 4. místo 

 

VOJTA - MOTO Mistr E2 - 1. místo - SUPER

LUKÁŠ Koč. - MOTO Mistr E2 - 4. místo - SUPER

 

SHARON - QUAD Mistr SP - nestartovala

MARTIN - QUAD Mistr SP - nestartoval

 

MATYÁŠ K. - QUAD mladší junioři  - porucha

 

Fotogalerie Ostrava 2022

VRAKFEST Branky 2022

14.5.2022
VRAKFEST Branky 2022

Uplynulý víkend jsme se zúčastnili VrakFestu v Brankách na Moravě. Účast závodních strojů byla obrovská (cca 130 aut) a tak nebylo jednoduché udělat solidní výsledek, všeci se rvali o každý kousek metru trati až to kolikrát pěkné nebylo. Pro diváky možná pastva pro oči, no pro pány a dámy co seděli mezi volantem a sedačkou byly chvíle, kdy si říkali "co tady dělám???"

Konkurence nám silně prověřila naše stroje, ale to netušili jaké máme mechaniky. No tentokrát se nedařilo.

 

Auta opravíme, plechy vyklepeme, bebina zahojíme a na dalších závodech se určitě předvedeme v tom nejlepším světle.

 

#146# Miško Bělík jel s krásnou Lagunou která ovšem nevyjela ani z depa a měla fatální poruchu ve formě utrženého držáku motoru a následné vypadnutí PP poloosy, Miško to nevzdal, kurtny motor zafixovaly a auto bylo ready na další rozjizďku, no aby to neměl tak jednoduchý, tak zjistil že je schopen jízdy pouze na spátečku. No co? Kdyz Shlesser mohl odjet skoro celou etapu na Dakaru na zpátečku, proč by Miško nemohl jet taky?Sice dal jen jedno kolo, ale skok byl neskutečný.

#300# Roman Tukabel Novobilský. Ten měl pro změnu perfektně nachystaný auto, ale chyběl trénink a tak jízda byla přesná, ale opatrná, ve druhé rozjížďce dokonce jedno kolo suverénně vedl no dravci ho v jedne zatáčce dojeli a semleli ho tak, že prorazili gumu, zohli tlumič a praděpodobně ohli těhlici.

#121# Tomino Křupala. Fáčko krásný dvojitým Webrem opatřený,perfektně nachystaný auto no aby to nebylo tak jednoduchý tak při nastartování v depu se z auta stal kropící vůz, oprava nereálná bo prasklá vodní pumpa, asi by to ani moc nevadilo kdyby řemen neroztřikoval vodu směrem ke karburátoru, takže jsme museli udělat provizorní řešení. Sem tam si karbec asi šlukl vody a výkon nebyl rovnoměrný. Tomino je startovní spáč a tak to musel dohánět na trati a že jim dával čočku.Tenhle kluk nám toho ještě hodně ukáže.

#707# Ondra Křupala. Černý Peugeot 106.Ondra to pojal na pohodu, ten se za výsledkem nehnal, prostě si to užít. Akorát jeho zábava trvala okolo 5 vteřin. Konkurence ho semlela takovým způsobem, že mu urvali pravé zadní kolo i s bubnem a do toho ještě Ondru natlačili do pneumatik a tak mu značně potunili i předek auta. Mysleli jsme si že je to konec pro Ondru, no druhý mechanik se jal práce a auto rozchodil a tak si mohl pilot užít i druhou rozjížďku.

 No a co já? Já jsem tuhle partu dal dohromady a s pomocí WINGS teamu, pivovaru Chorz a svítíček od Petofího jsme tomu společnýma silama daly tvar téměř profesionálního depa. Co bylo potřeba to bylo po ruce. Jsem na kluky pyšnej, jak za výkon na trati tak hlavně v depu. Příští závod usednu do svého auta i Já a dám všem pořádnou čočku.

  

Děkujeme za podporu Wings Team, pivovar Chorz a firmě Danlux.

 

Ondra Ptáček 

 

Fotogalerie Branky 2022

Stránky: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9